Cele mai vândute
arzătoare din Cehoslovacia
Livrare rapidă
în toată Europa
Cele mai frumoase pachete
roz sub soare
Nu suntem un magazin online obișnuit, suntem fete ca tine

Urmăriți-ne

Cele mai populare articole


Cum să afli dacă suferi de retenție de apă?

  
Cum să te îndulcești sănătos?

Cum să te îndulcești sănătos?



Te întrebi dacă se poate consuma zahărul sau nu?
Din punctul meu de vedere, ca terapeut nutrițional, aș opta mai mult în favoarea variantei de a nu-l consuma. În orice caz, aș dori să fac puțină lumină asupra miturilor și zvonurilor privind zahărul care circulă pe internet. După ce vei citi acest articol, vei ști exact cu ce îți poți îndulci cafeaua de după-amiază!

 „Zahărul brun este mai sănătos decât zahărul alb.“

Zahărul brun este adesea considerat a fi mai sănătos decât zahărul alb. Din punctul de vedere legislativ, conținutul de zaharoză a zahărului brun trebuie să fie de cel puțin 97,5%. Celelalte procente sunt reziduuri rămase de melasă care doar colorează zahărul alb, fără să conțină alte substanțe benefice. Așadar, cantitatea de minerale și vitamine este minimă. Deci, zahărul brun este doar o strategie de marketing și nu conține cantități uriașe de vitamine și minerale în comparație cu zahărul alb.

„Zahărul din trestie este mai sănătos decât zahărul alb.

Zahărul din trestie și zahărul alb (din sfecla de zahăr) sunt practic aceleași. Singura diferență constă în sursa acestora. Zahărul din trestie se obține din trestia de zahăr, iar zahărul alb din sfecla de zahăr, în orice caz, zahărul obținut din ambele plante este aceeași substanță chimică – zaharoza (glucoză, fructoză). Singurul lucru care le diferențiază este prețul.

„Zahărul de cocos este mai sănătos datorită conținutului său ridicat de fibre și valorii energetice mai mici.“

Zahărul de cocos se obține din florile palmierului de cocos. Prin urmare, este un nectar de cocos despre care se știe că conține glucoză și fructoză. Spre deosebire de zahărul obișnuit din sfecla de zahăr, zahărul de cocos conține inulină, un tip de fibre solubile. Cu toate acestea, conținutul este de aproximativ 1,7 g la 100 g de zahăr, ceea ce nu se consideră a fi o contribuție semnificativă pentru sănătatea umană. În ceea ce privește caloriile, sunt la fel ca și la zahărul obișnuit din sfecla de zahăr.  

Concluzie: Cu ce să te îndulcești într-un mod sănătos?

Acum, probabil, îți este clar că nu contează atât de mult cu ce îți îndulcești uneori cafeaua sau ce fel de zahăr să adaugi în prăjitura preferată. Singurul lucru de care ar trebui să ții cont este cantitatea totală de zahăr adăugată în alimentația ta zilnică, care nu ar trebui să depășească 10% din aportul energetic total.

Pentru o femeie cu un aport energetic de 1800 kcal, aceasta reprezintă aproximativ 9 lingurițe de zahăr pe zi (1 linguriță = 5g zahăr = 20 kcal).

La prima vedere, poate părea o gamă destul de largă de opțiuni, însă nu uita că această cantitate include zahărul total adăugat în alimente, cum ar fi muesli, batoane proteice, iaurturi de fructe, băuturi dulci etc. Pe scurt, toate alimentele care sunt adesea îndulcite cu zahăr.

Citiți blogul
Cele mai vândute
arzătoare din Cehoslovacia
Livrare rapidă
în toată Europa
Cele mai frumoase pachete
roz sub soare
Nu suntem un magazin online obișnuit, suntem fete ca tine