Cele mai vândute
arzătoare din Cehoslovacia
Livrare rapidă
în toată Europa
Cele mai frumoase pachete
roz sub soare
Nu suntem un magazin online obișnuit, suntem fete ca tine

Urmăriți-ne

Cele mai populare articole


Cum să afli dacă suferi de retenție de apă?

  
Dieta fără lactoză

Dieta fără lactoză



În primul episod al seriei despre alergia la alimente, am lămurit ce este alergia și cum diferă de intoleranță. În cel de-al doilea episod am explicat ce înseamnă diagnosticul de intoleranță la lactoză. Astăzi vom discuta cum să abordăm această temă. Dieta fără lactoză este singurul tratament eficient pentru problemele de intoleranță la lactoză și, prin urmare, i-am dedicat un articol separat pentru a afla mai multe despre această dietă. 

Ce este de fapt lactoza și unde o găsim? 

Lactoza este zahărul din lapte conținut în fiecare lapte de origine animală (vacă, laptele matern, capră, oaie, măgar, cămilă etc ...). 
Principala sursă de lactoză este laptele (integral, semi-degrasat, degrasat, acidofil sau uscat) și produse lactate (iaurt, brânză, smântână, cașcaval, unt, chefir, laptele bătut, zer și produsele din zer, sana, budinga …).
Lactoza poate fi găsită și în alimente la care probabil nu te-ai aștepta. Vorbim despre lactoza ascunsă despre care vei afla mai multe în articolul următor. 

Dieta fără lactoză și variantele sale 

Depinde foarte mult de activitatea lactazei din intestine, dieta este ajustată în consecințe. Dieta este individuală și trebuie să testezi ce îți convine și ce nu.  
Dacă ai observat că ai probleme digestive după ce ai consumat un produs lactat, avem pentru tine câteva sfaturi, cum să ameliorați problemele digestive fără să elimini complet produsele lactate.  
1. Nu consumați produse lactate pe stomac gol, include-le în timpul zilei.  
2. Înlocuiește laptele cu produsele lactate acre (cașcaval, iaurt, chefir, smântână, sana, brânză). La aceste produse se adaugă bacterii cu fermentație alcoolică care descompune lactoza în produsul în sine. Conținutul său va fi semnificativ redus. 
3. Încearcă să combini produsul lactat cu carbohidrați complecși și grăsimi. Aceasta va încetini trecerea tractului digestiv. Consultă planul de alimentație demonstrativ pentru mai multe exemple. Am marcat produsele lactate cu litere bold.
4. În magazine poți cumpăra produse fără lactoză sau produse care conțin enzimă lactază. Acestea sunt etichetate „lactose free“ sau „low lactose“ și au o etichetă specială. Există, de asemenea, și băuturi vegetale și iaurturi vegetale (lapte de migdale, lapte de soia, iaurt de nucă de cocos). Cu toate acestea, aceste produse sunt o sursă limitată de proteine, pregătim un articol separat despre ele. 
5.Enzimele digestive care prelucrează lactoza sunt de asemenea disponibile pe piață. Se folosesc concomitent cu un produs lactat (Lactanon, Laktazan, Laktoleraza ș.a.).
Cu siguranță nu renunța și încearcă să incluzi produse lactate în măsură acceptabilă pentru tine. Eliminarea lor completă din alimentație din frica problemelor digestive este inutilă pentru majoritatea dintre noi. Eliminându-le vei pierde cea mai importantă sursă de calciu și vitamina D. 

Exemplu de alimentație 

Mic dejun sărat: Pâine de secară cu unt, felie de brânză și șuncă. Legume/fructe.
Mic dejun dulce: Iaurt alb (3,5 % grăsime în materie uscată), fulgi de ovăz, puține fructe, semințe de chia (produsele lactate mai grase conțin mai puțin lactoză)
Gustare: Pâine crocantă cu hummus și fructe/legume.
Prânz: Cartofi cremoși la cuptor cu spanac și pui (produsele lactate care au trecut prin fierbere sunt de obicei foarte bine tolerate) 
Gustare: Fructe cu un baton müsli fără glazură
Cina: Salată de legume cu ton și baghetă prăjită (stropită cu ulei de măsline, ierburi). 

Citiți blogul
Cele mai vândute
arzătoare din Cehoslovacia
Livrare rapidă
în toată Europa
Cele mai frumoase pachete
roz sub soare
Nu suntem un magazin online obișnuit, suntem fete ca tine